4
Υγεία & Fitness

Σε φόρμα με το smartphone σου

Σε φόρμα με το smartphone σου
7 λεπτά τη μέρα. Τόσο χρειάζεσαι για να κρατήσεις τη φόρμα σου - με τη βοήθεια του κινητού σου βέβαια.

Θέλεις να είσαι σε φόρμα; Μα και βέβαια θες. Ποιος δεν θέλει; Μπορεί ακόμη να είμαστε στον Φεβρουάριο, αλλά πριν το καταλάβεις, το καλοκαίρι θα είναι προ των πυλών και θα τρέχεις (και δεν θα φτάνεις) για να αποκτήσεις την… κορμάρα που δε θα ντρέπεσαι να βγάλεις στις παραλίες. Καλύτερα να ξεκινήσεις από τώρα. Και το πιο ωραίο είναι ότι δεν χρειάζεται χρόνος, αλλά τρόπος.

Μάλλον δεν έχεις ακούσει για τα «7-minute workouts». Λοιπόν, υπάρχουν και κάνουν θαύματα! Αναπτύχθηκαν από τον Chris Jordan, τον διευθυντή Ασκησιακής Φυσιολογίας του Johnson & Johnson Human Performance Institute και αποτελούνται από μια σειρά ασκήσεις οι οποίες έχουν αποδεδειγμένα την δυνατότητα να αναπτύσσουν μύες και να βελτιώνουν την φυσική κατάσταση σε βασικές περιοχές του σώματος.

Μην αγκομαχάς όμως! Δεν έχεις ακούσει το καλύτερο: η κάθε άσκηση διαρκεί μόλις 30 δευτερόλεπτα και είναι 12 στο σύνολο. 12 επί 30 μας κάνει 6 λεπτά συν 10 δευτερόλεπτα ανάπαυλα μεταξύ των ασκήσεων.

Το «πακέτο» των ασκήσεων δημοσιεύτηκε πρώτη φορά σε ειδικό επιστημονικό περιοδικό το 2013 και έγινε γνωστό ένα χρόνο μετά, αφού οι New York Times δημοσίευσαν ένα άρθρο για αυτό. Από τότε, έχει γίνει εξαιρετικά δημοφιλές και υπάρχουν άπειρα apps που θα σε βοηθήσουν να το ακολουθήσεις!

Οι ασκήσεις είναι οι εξής και θα τις γράψουμε στα αγγλικά, για να είμαστε σαφείς:

  • Jumping jacks (επιτόπια άλματα)
  • Wall sit (βαθιά καθίσματα στον τοίχο)
  • Push ups
  • Ab crunches (κοιλιακοί)
  • Step-ups (σκαλοπάτια με καρέκλα)
  • Squats (νομίζατε πως θα τη γλυτώνατε;)
  • Tricep dips (βυθίσεις για τρικέφαλους με καρέκλα)
  • Plank (σανίδα)
  • High knees (επιτόπιο τρέξιμο με ψηλά τα γόνατα)
  • Lunges (προβολές)
  • Push ups με περιστροφή
  • Side planks (πλάγια σανίδα)

Όπως αναφέραμε, υπάρχουν έτοιμα apps για να σε βοηθήσουν στην άσκηση. Για παράδειγμα, δες το J&J Official 7 Minute Workout για Android και iOS, που είναι και το επίσημο app, με χρονόμετρο και βίντεο για να βλέπεις πως εκτελείται κάθε άσκηση.

Επίσης θα βρεις και παραλλαγές των ασκήσεων, για να μη βαριέσαι να κάνεις τις ίδιες κάθε μέρα, από ένα σύνολο 72 διαφορετικών ασκήσεων. Επίσης, αν ψάξεις στο Google Play ή στο App Store, θα βρεις και άλλα apps, όπως το Seven – 7 Minute Workout ή το… 7 Minute Workout, για να διαλέξεις αυτό που σου αρέσει περισσότερο.

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι να το κάνεις! Με τα 7 λεπτά που διαρκεί, πλέον δεν έχεις ούτε τη δικαιολογία του στυλ «δεν προλαβαίνω». Προλαβαίνεις!