11
Ταξίδια και αναψυχή

Κι όμως μπορείς να κάνεις τους Google και Apple Maps καλύτερους

Κι όμως μπορείς να κάνεις τους Google και Apple Maps καλύτερους
Πώς; Αναφέροντας τα λάθη που εντοπίζεις. Αναλυτικά βήμα προς βήμα η διαδικασία για να βελτιώσεις τους χάρτες της Google και της Apple που χρησιμοποιεί όλος ο κόσμος.

Η αρχή έγινε από τη Google με το Google Maps και λίγο αργότερα με το Google Earth. Η Apple ακολούθησε μετά από αρκετά χρόνια με το Apple Maps, ενώ πλέον και οι δύο πλατφόρμες είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλές εφαρμογές με χάρτες. Μπορούν να κάνουν ενεργή πλοήγηση, να σε κατευθύνουν σε πορείες πιο αποδοτικές, να προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές για να αποφύγεις μποτιλιαρίσματα ή προσωρινά εμπόδια, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν επεκταθεί και σε άλλες λειτουργίες, όπως τα τοπόσημα, η εμφάνιση επιχειρήσεων, καταστημάτων, εστιατορίων, σημείων ενδιαφέροντος και πολλά ακόμα. Κάποιες φορές, όμως, όσο κι αν οι υπεύθυνοι προσπαθούν, βρίσκουμε και λάθη. Κάποια μέρη με λάθος σήμανση, κάποιος νέος δρόμος ο οποίος δεν εμφανίζεται, κάποιο σημείο του οποίου ο δείκτης βρίσκεται σε λάθος μέρος. Όλα αυτά, όμως, μπορείς να βοηθήσεις να διορθωθούν, κάνοντας report στην ίδια την υπηρεσία!

Google Maps

Η λειτουργία της διόρθωσης υπάρχει τόσο στο app όσο και στην web εκδοχή του Google Maps. Η πιο απλή – αλλά και συχνή – διόρθωση θα είναι λάθη στα στοιχεία κάποιας επιχείρησης, για παράδειγμα οι ώρες λειτουργίας. Μπορείς να προτείνεις διορθώσεις, ακόμη κι αν δεν σου ανήκει η επιχείρηση. Αν πατήσεις πάνω στην “πινέζα” της επιχείρησης στον χάρτη, θα ανοίξει η καρτέλα με τις λεπτομέρειες. Εκεί υπάρχει το πλήκτρο “Suggest an edit” και αφού το πατήσεις, θα εμφανιστεί ένα παράθυρο με πολλές επιλογές για να κάνεις διορθώσεις, είτε στις υπάρχουσες λεπτομέρειες, είτε να μαρκάρεις την επιχείρηση ως κλειστή, ανύπαρκτη ή διπλή καταχώριση. Αφού κάνεις τη διόρθωση, οι υπεύθυνοι του Google Maps θα εξετάσουν τη διόρθωση που προτείνεις και θα πράξουν αναλόγως, είτε εγκρίνοντάς την είτε απορρίπτοντάς την. Σε κάθε περίπτωση, θα ενημερωθείς μέσω e-mail.

Μπορείς, όμως, να κάνεις και διορθώσεις σε δρόμους, τοπωνύμια, περιοχές ή άλλα γεωγραφικά δεδομένα. Αν πατήσεις πάνω στο σημείο του χάρτη που θέλεις να αλλάξεις, εμφανίζεται η γνωστή καρτέλα και σε αυτήν το γνωστό πλήκτρο “Suggest an edit”. Αν θες να προσθέσεις κάτι, πατάς στο “Add a missing place”, ενώ αν θέλεις να καταχωρίσεις την επιχείρησή σου στο Google Maps, πατάς στο “Add your business”. Όπως και προηγουμένως, η προσθήκη ή η διόρθωσή σου δεν θα εμφανιστεί άμεσα, αλλά θα πρέπει να περάσει από τους ελεγκτές του Google Maps – κάτι απαραίτητο μιας και ο οποιοσδήποτε μπορεί να προτείνει διορθώσεις στο Google Maps. Θεωρητικά, θα μπορούσε κάποιος ανταγωνιστής να προτείνει την αφαίρεση της επιχείρησής σου από το Google Maps, για να μη σε βρίσκουν οι πελάτες!

Apple Maps

Έχοντας αναλύσει τις δυνατότητες του Google Maps, το Apple Maps έχει παρόμοιες λειτουργίες. Μπορείς να προσθέσεις πληροφορίες που λείπουν, να αναφέρεις λάθη και παραλείψεις, αλλά και να καταχωρίσεις τη δική σου επιχείρηση. Επίσης, όλα γίνονται τόσο από το app όσο και από το mac. Στο app υπάρχει η επιλογή “Report an issue” στο τέλος της βασικής οθόνης, στην οποία θα βρεις περαιτέρω επιλογές όπως το να προσθέσεις κάποιο μέρος στους χάρτες, να αναφέρεις προβλήματα με δρόμους, τοποθεσίες ή διαδρομές, ενώ μπορείς να αναφέρεις και κάποιο περιστατικό, όπως κάποιο τρακάρισμα ή επικίνδυνο σημείο στον δρόμο. Στον υπολογιστή μπορείς να ανοίξεις το app για το macOS και να ανοίξεις το μενού, επιλέγοντας ένα εκ των “Add a Missing Place” ή “Report an Issue”. Η διαδικασία είναι παρόμοια είτε θέλεις να προσθέσεις τοποθεσία ή να αναφέρεις κάποιο πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να προσθέσεις πληροφορίες σε μια φόρμα και να υποβάλεις την αναφορά. Η Apple έχει προσθέσει και την επιλογή “Other or multiple things are wrong” για την περίπτωση που αυτό που θέλεις να αναφέρεις εμπίπτει σε άλλη κατηγορία. Όπως και στο Google Maps, έτσι και εδώ μπορείς να επισυνάψεις φωτογραφίες ή άλλες πληροφορίες για να υποστηρίξεις την αλλαγή που προτείνεις.

Η Apple επίσης διαθέτει υπαλλήλους οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι με την επιβεβαίωση των αναφορών των χρηστών, επομένως ό,τι πληροφορία μπορείς να τους δώσεις για να διευκολύνεις την επιβεβαίωση, εκτός του ότι είναι ευπρόσδεκτη, θα κάνει την αλλαγή σου πιο “γνήσια” και θα αυξήσει τις πιθανότητες να τη δεις να εμφανίζεται.