16
Τάσεις και Ενδιαφέροντα

Το ταμπλό των αυτοκινήτων του μέλλοντος θα είναι… υπεροθόνη!

Το ταμπλό των αυτοκινήτων του μέλλοντος θα είναι… υπεροθόνη!
Η Mercedes δείχνει το δρόμο για τα αυτοκίνητα των ερχόμενων δεκαετιών: αντικαθιστά τα κοντέρ και τα υπόλοιπα όργανα με μια τεράστια οθόνη

Η Mercedes εντυπωσίασε όλους τους… μη παρευρισκόμενους στην CES 2021 (διότι η έκθεση πραγματοποιήθηκε μέσω Internet) παρουσιάζοντας το μέλλον της αυτοκίνησης! Όχι, δε μιλάμε για κάποιο νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ούτε κάποιο υβριδικό, ούτε καν κάποιο φουτουριστικό πρωτότυπο όχημα βγαλμένο από τις ονειρώξεις του Blade Runner. Μιλάμε για ένα απλό ταμπλό.

Όσο απλό μπορεί κανείς να αποκαλέσει αυτό το πράγμα που παρουσίασε η εταιρεία από τη Στουτγκάρδη. Το όνομα αυτού: MBUX (Mercedes-Benz User eXperience) Hyperscreen! Το ταμπλό της Mercedes αποκαλείται το «μέλλον των αυτοκινήτων». Πρόκειται για μια οθόνη τεραστίων διαστάσεων, 56 ιντσών σε μήκος, ενώ το σχήμα του μπορείς να το δεις στις φωτογραφίες, διότι δεν περιγράφεται. Καμπύλες, κοψίματα, κυρτότητα, στρογγυλεμένες γωνίες, όλα υπάρχουν σε αυτό το δημιούργημα το οποίο φιλοδοξεί να αντικαταστήσει… τα πάντα. Αρχίζοντας από τα κοντέρ ταχύτητας και στροφών, τις ενδείξεις θερμοκρασίας και λαδιού, τα διάφορα λαμπάκια, περνώντας στα χειριστήρια του καλοριφέρ και του κλιματιστικού, το ραδιοκασσετόφωνο (αυτό που πλέον ονομάζουμε σύστημα ψυχαγωγίας γιατί ούτε κασέτες έχει κανένας, ούτε CD, ούτε καλά καλά ραδιόφωνο), και ό,τι άλλο, τέλος πάντων, υπάρχει σε ένα ταμπλό αυτοκινήτου – μέχρι και τους αεραγωγούς!

Βέβαια, το σύστημα αυτό δεν είναι απλά μια οθόνη – όσο προηγμένη κι αν είναι αυτή – αλλά μια ολόκληρη πλατφόρμα η οποία τροφοδοτείται από ΑΙ και η οποία μπορεί να μάθει τις προτιμήσεις του οδηγού και του συνοδηγού και να προσαρμόσει όλες τις παραμέτρους βάσει αυτών, από το τι μουσική θα παίξει, πως θα είναι το κάθισμα του οδηγού, μέχρι και τις παραμέτρους του ίδιου του αυτοκινήτου!

Η υπερ-οθόνη του MBUX αποτελείται από πάνελς τεχνολογίας OLED, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους χωρίς ορατές ενώσεις, ενώ το σύστημα απαρτίζεται από τρία επίπεδα. Το τελευταίο επίπεδο περιέχει τον φωτισμό, ενώ το πρώτο επίπεδο παρέχει τις πιο σημαντικές πληροφορίες, ώστε ο οδηγός να μπορεί να τις έχει μπροστά του χωρίς να αναγκάζεται να κάνει επιλογές ή ρυθμίσεις. Το σύστημα βασίζεται σε έναν οκταπύρηνο επεξεργαστή (αγνώστων λοιπών στοιχείων), διαθέτει 24 gigabytes μνήμης RAM, ενώ δώδεκα αισθητήρες παρέχουν την απτική ανάδραση στην οθόνη, η οποία είναι προφανώς αφής!

Αν όλα αυτά σε εντυπωσίασαν και θέλεις να δεις τη Hyperscreen από κοντά, θα πρέπει να περιμένεις μέχρι… όχι το 2050, αλλά μέχρι του χρόνου! Το πρώτο όχημα το οποίο θα κυκλοφορήσει με αυτό το πράγμα στο εσωτερικό του θα είναι η υπερ-φουτουριστική Mercedes EQS, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο θα είναι το γρηγορότερο ηλεκτρικό sedan της αγοράς και θα ανταγωνίζεται το Tesla Model S, αν και θα είναι αρκετά ακριβότερο.

Δες την παρουσίαση της Mercedes και απόλαυσε!