14
Πολίτης του Σήμερα

Android Auto: Σύντομα και στο δικό σου αυτοκίνητο

Android Auto: Σύντομα και στο δικό σου αυτοκίνητο
Η νέα έκδοση του Android Auto θα μπορεί να «μπαίνει» σε όλα τα αυτοκίνητα, προσαρμόζοντας ανάλογα το περιβάλλον του ανάλογα με το μέγεθος και την ανάλυση της οθόνης.

Ο τομέας της αυτοκίνησης έχει αποκτήσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όλες τις εταιρείες πληροφορικής. Είτε μιλάμε για “απλά” συστήματα infotainment (συνδυασμός information και entertainment), είτε για πιο προηγμένα συστήματα με προσθήκη πλοήγησης και διασύνδεσης με smartphones, είτε ακόμη για συστήματα αυτόματης οδήγησης, όλα πλέον “παίζουν” για τους κολοσσούς που έχουμε γνωρίσει σε άλλους τομείς. Εταιρείες όπως η Apple, η Google, η Microsoft, μα και άλλες, έχουν στρέψει την προσοχή τους στο αυτοκίνητο, βλέποντας έναν τομέα ο οποίος έχει περάσει ανεκμετάλλευτος εδώ και δεκαετίες, αφημένος στις “ορέξεις” των εταιρειών ηχοσυστημάτων αυτοκινήτου. Η Apple έχει ήδη κάνει τις κινήσεις της, ενώ και η Google έχει παρουσιάσει τη δική της λύση, το Android Auto, το οποίο φιλοδοξεί, με πολιορκητικό κριό το Android, να μπει δυναμικά και στον χώρο του αυτοκινήτου, προσφέροντας δυνατότητες οι οποίες μέχρι πρότινος θεωρούνταν… φαντασία.

Το Android Auto υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια, συγκεκριμένα από το 2014, αλλά τα τελευταία χρόνια η Google έχει επιταχύνει την ανάπτυξη του συστήματος, το οποίο φιλοδοξεί να βρει θέση στα ταμπλώ όλων των αυτοκινήτων και να αντικαταστήσει τόσο τα συστήματα “διασκέδασης”, αλλά μελλοντικά μέχρι και τα ίδια τα κοντέρ, βάζοντας μια τεράστια οθόνη στη θέση των διάφορων μετρητών, λαμπακίων και άλλων ενδείξεων. Το Android Auto βρίσκεται, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ήδη στις οθόνες εκατομμυρίων αυτοκινήτων, αλλά η Google γνωρίζει καλά πως πρέπει να βελτιώσει σημαντικά το σύστημά της, αν θέλει να γίνει ο de facto πάροχος λειτουργικού συστήματος για αυτοκίνητα, με τον ίδιο τρόπο που το έχει καταφέρει στον χώρο των smartphones. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, βέβαια, μπορεί να έχουν διαφορετική άποψη, αλλά η Google δουλεύει συστηματικά στον τομέα αυτόν, με απώτερο στόχο να μην τους αφήσει περιθώρια επιλογής.

Πάνω σε αυτό, πριν λίγο καιρό, είδαμε ένα σοβαρό update από τη Google στο Android Auto, το οποίο αντικατοπτρίζει τη δουλειά που έχει κάνει η εταιρεία για να φέρει το σύστημα αυτό στο παρόν, στο οποίο τα μεγέθη των οθονών έχουν μεγαλώσει σημαντικά, ενώ μέχρι και ο λόγος πλευρών διαφέρει από κατασκευαστή σε κατασκευαστή. Κάποιοι επιλέγουν πλατιές οθόνες, κάποιοι προτιμούν να βάζουν τις οθόνες τους σε κάθετο προσανατολισμό, και η Google βρίσκεται αναγκασμένη να πρέπει να σχεδιάσει ένα σύστημα το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί σε οτιδήποτε επιλέξει ο κατασκευαστής. Η νέα έκδοση του Android Auto προσπαθεί να καλύψει όλες τις πιθανές παραλλαγές, προσφέροντας τη δυνατότητα προβολής περισσότερων πληροφοριών, χωρίς να παρεμποδίζεται η ορατότητα στα σημαντικά πράγματα, όπως οι οδηγίες και ο χάρτης πλοήγησης.

Ανάλογα με το μέγεθος και τον προσανατολισμό της οθόνης, το Android Auto θα προσαρμόσει το μέγεθος των “παραθύρων” έτσι ώστε να χωρέσουν τόσο το app launcher όσο και οι ειδοποιήσεις αλλά και το Google Assistant. Αν η οθόνη είναι ιδιαιτέρως πλατιά, μάλιστα, αυτά τα “παράθυρα” θα τοποθετηθούν στα αριστερά, ενώ αν η οθόνη είναι κάθετη σε προσανατολισμό, τότε αυτά θα μετακομίσουν στο κάτω μέρος. Η νέα σχεδίαση έχει στόχο το να επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό του συστήματος, χωρίς ο χρήστης να είναι αναγκασμένος να επιστρέφει στην home screen κάθε φορά που θέλει να κάνει το οτιδήποτε.

Η κεντρική οθόνη του νέου User Interface του Android Auto χωρίζεται σε τρία τμήματα: το κύριο, το οποίο καταλαμβάνει και τον περισσότερο χώρο, αφιερώνεται στην πλοήγηση. Το δεύτερο αφορά τα χειριστήρια “μέσων”, δηλαδή ήχου ή εικόνας, ενώ το τρίτο προσαρμόζει τα περιεχόμενά του ανάλογα με την περίσταση· σε αυτό εμφανίζονται πληροφορίες, μηνύματα, το ρολόι, η αναμενόμενη ώρα άφιξης στον προορισμό, και άλλα. Επιπροσθέτως, το Android Auto έχει πολύ μεγαλύτερη διασύνδεση και με το Google Assistant, επιτρέποντας στον χρήστη, αν το επιθυμεί, να μοιραστεί τη θέση του ή τον εκτιμώμενο χρόνο άφιξης με όποιες επαφές του επιθυμεί, ενώ μπορεί να κάνει και κλήσεις με ένα άγγιγμα, χωρίς φωνητικές εντολές.

Η Google ανακοίνωσε και κάτι άλλο, όσον αφορά τη “μεγάλη” έκδοση του Android Auto, το Android Automotive, το οποίο έρχεται σε οχήματα όπως τα Volvo C40, XC40 και άλλα: τη δυνατότητα εγκατάστασης video streaming apps τρίτων. Αυτή τη στιγμή, το σύστημα σε αυτά τα οχήματα επιτρέπει την προβολή βίντεο από το YouTube – μόνο όταν είναι ακίνητα και παρκαρισμένα – αλλά τώρα η Google επεκτείνει αυτή τη λειτουργία και σε άλλα apps, όπως τα Tubi και Epix Now. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, για την πρώτη περίοδο η δυνατότητα αυτή θα είναι αποκλειστικά για τα οχήματα της Volvo, αλλά σύντομα θα επεκταθεί και στις άλλες εταιρείες που χρησιμοποιούν το Android Automotive OS.

Το νέο update του Android Auto ονομάζεται εσωτερικά “Coolwalk” από τη Google, ακόμη βρίσκεται σε δοκιμαστική προέκδοση beta και δεν είναι ακόμη διαθέσιμη στο ευρύ κοινό. Το Android Auto αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην έκδοση 7.8, με τις τελευταίες τρεις εκδόσεις (7.6, 7.7 και η τρέχουσα) να έχουν κυκλοφορήσει μέσα στο τελευταίο δίμηνο και οι οποίες δείχνουν κάποια δείγματα του Coolwalk. Όταν η Google τελειοποιήσει τις αλλαγές της, σίγουρα θα έχουμε ανακοίνωση και μάλλον αυτή θα συνοδευτεί και με αλλαγή του πρώτου ψηφίου της έκδοσης του Android Auto. Όπως φαίνεται, η Google προετοιμάζει το έδαφος για τα νέα οχήματα, τα οποία έρχονται με όλο και μεγαλύτερες οθόνες, ενώ η σύγχρονη τεχνολογία εύκαμπτων οθονών επιτρέπει μέχρι και την κατασκευή οθονών με εντελώς ακανόνιστα σχήματα, οι οποίες εκτείνονται σε όλο το ταμπλό, από την περιοχή πίσω από το τιμόνι και μπροστά στα μάτια του οδηγού, μέχρι και μπροστά στον συνοδηγό. Η Google θέλει να είναι έτοιμη για το μέλλον των αυτοκινήτων, στο οποίο… θα υπάρχουν παντού οθόνες!