8
Ψυχαγωγία

WOWcube: Ένας “κύβος του Ρούμπικ” από το μέλλον

WOWcube: Ένας “κύβος του Ρούμπικ” από το μέλλον

Είναι λίγες οι φορές πλέον, στον κόσμο του σήμερα, που βλέπεις κάτι το οποίο αλλάζει τα δεδομένα και σε βάζει να σκεφτείς. Κάτι τέτοιο ήταν και το πρώτο iPhone πριν από 10-πόσα χρόνια, με την οθόνη αφής και τον χειρισμό με το δάχτυλο αντί των πλήκτρων. Την ίδια αίσθηση μας άφησε και η πρώτη θέαση της εφεύρεσης που παρουσιάζουμε σήμερα, τον WOWCube, μια συσκευή η οποία είναι πρωτοποριακή όσο και προφανής – τόσο που σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς δεν το σκέφτηκε κανείς τόσα χρόνια!

Κύβος με οθόνες

Τον κύβο του Ρούμπικ τον γνωρίζουν όλοι. Είναι το γνωστό παζλ της δεκαετίας του ’80, το οποίο είχε κάνει θραύση αν και ελάχιστοι ήξεραν τότε να το λύσουν. Από τότε έχουν περάσει 40 χρόνια αλλά ο κύβος δεν έχει χάσει τη γοητεία του. Η εξέλιξη αυτού του κύβου είναι, αντί για αυτοκόλλητα με χρώματα, να βάλει κανείς μικροσκοπικές οθόνες σε κάθε “τετραγωνάκι” του κύβου, οι οποίες – στην πιο απλή εκδοχή – να δείχνουν τα χρώματα και να μπορείς να επαναφέρεις τον κύβο στην αρχική του κατάσταση.

Η ιστορία του WOWCube

Η ιδέα ανήκει στον πιτσιρικά Savva Osipov, ο οποίος έπαιζε μαζί με τον πατέρα του Ilya με πλακέτες Arduino και μάθαινε τα βασικά του προγραμματισμού. Η λατρεία του μικρού με παζλ λογικής και το σκάκι, αλλά και τον κύβο του Ρούμπικ, τον έκανε να σκεφτεί να συνδυάσει τις μικροσκοπικές οθόνες, που μόλις είχε μάθει να ελέγχει με το Arduino, με τη λογική του κύβου. Μετά από πολλούς πειραματισμούς, ο Ilya και ο Savva κατάφεραν να καταλήξουν σε ένα σχέδιο το οποίο μπορούσε να είναι λειτουργικό, να μην παρουσιάζει προβλήματα στην κίνηση και την περιστροφή, αλλά και να έχει εύκολη χρήση.

WOWCube σήμερα

Πλέον το σχέδιο είναι πατενταρισμένο και οι πρώτοι κύβοι βρίσκονται διαθέσιμοι για αγορά μέσα από το site. Ένα από τα πρώτα μελήματα των Osipov ήταν η προσέλκυση developers για την προσαρμογή υφιστάμενων παιχνιδιών σε μια συσκευή 2×2×2 οθονών, αλλά και την σχεδίαση νέων! Η συσκευή πρωτοπαρουσιάστηκε στην έκθεση CeBit και προσέλκυσε το ενδιαφέρον χιλιάδων επισκεπτών αλλά και πολλών εταιρειών! Έτσι, πλέον υπάρχουν πολλά παιχνίδια τα οποία εκμεταλλεύονται τον τρόπο λειτουργίας του WOWCube και μερικά εξ αυτών είναι ιδιαιτέρως εθιστικά!

Χειρισμός

Ο τρόπος χειρισμού του WOWCube είναι… περιστροφικός. Όσο κι αν θεωρούμε σήμερα τις οθόνες αφής αυτονόητες, κάτι τέτοιο δεν θα ήταν πρακτικό σε μια συσκευή η οποία έχει οθόνες και σε πλευρές που ο χρήστης δε μπορεί να δει. Έτσι, ο χειρισμός του γίνεται μόνο μέσω της περιστροφής των πλευρών του, αλλά και ελαφρών χτυπημάτων στην ίδια τη συσκευή, και μέσω της περιστροφής ολόκληρου του κύβου! Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, το συνηθίζεις πολύ γρήγορα!

Το WOWCube πλέον έχει εξελιχθεί σε πλήρη παιχνιδομηχανή και επισήμως ονομάζεται “WOWCube Entertainment System”. Η διάθεσή του γίνεται από το επίσημο site της εταιρείας CubiOS, την οποία ίδρυσε ο Ilya, και ήδη έχει συνάψει συμφωνίες με μεγάλες εταιρείες κατασκευής παιχνιδιών για υπολογιστές και κονσόλες. Στο site μάλιστα βρίσκουμε ειδικές εκδόσεις “Cut the rope” και “Space Invaders”! Μπορεί η τιμή του WOWCube να είναι ολίγον… αρμυρή ($400), όμως μιλάμε για ένα παιχνίδι το οποίο δεν είναι απλά “παιχνίδι” και που δεν υπάρχει αντίστοιχο πουθενά στον κόσμο!